Számos fogorvos dicsérte Cristiano Ronaldót, amiért egy sajtótájékoztató során eltávolított két Coca-Cola-palackot maga elől, ami a vállalat részvényeinek árfolyamának zuhanásához vezetett. A labdarúgó hétfőn Budapesten tartott konferencián tolta félre a palackokat. Ehelyett egy közeli palack vizet választott, és azt mondta, hogy “agua” – úgy tűnik, ezzel a cukros ital helyett a víz fogyasztására buzdította a résztvevőket. Ennek következtében a Coca Cola – amely az Euro 2020 egyik hivatalos szponzora – részvényeinek árfolyama azóta 1,6%-kal zuhant, ami 4 milliárd dolláros veszteséget jelent.

Hírességek elutasítása
James Goolnik, a Bow Lane Dental és a Rewards Project nevű jótékonysági szervezet alapítója szerint a gesztus a cukros italok visszaszorulását jelentheti. A hírességek erejét a Coca-Cola is megtapasztalta, amikor Ronaldo egyetlen gesztussal 4 milliárd dollárral csökkentette a részvények árfolyamát – mondta.

‘Cristiano Ronaldo visszautasította a két üveg Coca-Colát az Euro 2020-as sajtótájékoztatóján. Profi sportolóként pontosan tisztában van azzal, hogyan lehet a legjobban táplálni a testét, és a vizet népszerűsíti.

‘Ez a cukros italok népszerűségének csökkenése? Először a cukoradó, majd az egészségtelen ételek/italok tiltása a közösségi médiában és a televízióban, most pedig a hírességek elutasítása. Így kezdődött a dohányipar elleni háború is’.

Amber Ojak skóciai fogászati higiénikus úgy véli, hírességeknek a státusza másokat is befolyásolhat, hogy kövessék példáját. ‘Szerintem amit Ronaldo tett, az egy hatalmas lépés volt, amit sokan tudomásul fognak venni’ – mondta.

‘Mivel sok gyermek és fiatal felnőtt számára hatalmas példakép, nagyszerű, hogy látni fogják, hogy a szénsavas italok helyett a vizet választja, amelyekről tudjuk, hogy számos fogászati problémához, például a fogszuvasodáshoz járulnak hozzá. Remélhetőleg ez másokat is befolyásolni fog, hogy mostantól a helyes döntéseket hozzák meg.

Aláássa a szájegészséget
A Brit Fogászati Szövetség (BDA) szintén dicsérte a lépést – de azt mondta, hogy a valódi változáshoz tartós, világméretű megközelítésre van szükség. Eddie Crouch a BDA elnöke. Azt mondta: “A fogszuvasodás világszerte közel 3,5 milliárd embert érint. Igen, a víz a helyes választás, de az egészségtelen ételek iparának befolyása mélyen gyökerezik.

“Van egy játékosunk, akit a KFC szponzorál, és egy olyan csapatban játszik, amelyet maga az M&Ms és a Coca Cola finanszíroz. A sporthősök olyan márkáknak nyújtanak faltól falig tartó marketinget, amelyek aktívan aláássák a fogyasztók száj- és általános egészségét. Fogorvosként tudjuk, hogy semmilyen testmozgás nem véd a fogszuvasodás ellen. Ha a miniszterek komolyan gondolják, hogy le akarják venni az egészségtelen ételek reklámozását a gyermekek étlapjáról, akkor nem hagyhatják érintetlenül a sportot”.

Forrás: Dentistry.co.uk