A csecsemőtáplálékként forgalmazott rágcsálnivalók olyan magas cukortartalommal rendelkeznek, hogy ez a csecsemők cukor iránti vágyát elősegítheti.
Ezt állítják az Action on Sugar egészségügyi aktivistái egy új termékjelentés közzététele után.
Az eredmények azt mutatják, hogy mind a 73 elemzett termék csomagolásán egészségre vonatkozó állítások szerepeltek. A cukortartalom tekintetében azonban több mint egyharmaduk (37%) piros címkét kapott.
Félrevezető információk
A legrosszabbak közé tartozott a Heinz Farley’s Mini Rusks Original, amely 8,7 g cukrot tartalmaz adagonként – miközben a hozzáadott vitaminokra és ásványi anyagokra vonatkozó egészségügyi állításokat tesz.
Egy másik példa a Kiddylicious Banana Crispy Tiddlers, amely több mint 50%-ban tartalmaz cukrot – 59 g-ot 100 g termékenként. A vizsgált termékek közül csak hat termék kapna zöld címkét a cukrok tekintetében.
Ezzel kezdődik a Cukortudatossági Hét, amely 2021. november 8-14. között zajlik.
A kampányolók most a jogszabályok módosítását követelik a félrevezető tápanyag- és egészségre vonatkozó állítások visszaszorítása érdekében. Azt is szeretnék, hogy a kormány tegye közzé – és írja elő – a kereskedelmi forgalomban kapható bébiételekre és italokra vonatkozó iránymutatásokat.
Nevetséges
Dr. Kawther Hashem az Action on Sugar kampány vezetője és a londoni Queen Mary Egyetem kutatója.
Nevetséges, hogy bizonyos élelmiszeripari vállalatoknak megengedik, hogy magas cukortartalmú édes rágcsálnivalóikat a kisgyermekes szülőknek reklámozzák, annak ellenére, hogy tisztában vannak azzal, hogy a csecsemők és kisgyermekek számára nem egészséges a cukor” – mondta.
„A csecsemők előnyben részesíthetik az édes ételeket, mivel a tej olykor enyhén édes. De a cukros ételek kedvelését csak a cukros ételek fogyasztásával tanulják meg. Egyes vállalatok úgy döntenek, hogy tovább ösztönzik ezt a preferenciát azzal, hogy már egészen kicsi koruktól kezdve sok nagyon édes terméket kínálnak.
„Arra van szükségünk, hogy a vállalatok minimális cukortartalmú termékeket készítsenek, hogy a kisgyermekek kevésbé édes ételek élvezetében nőhessenek fel” – derült ki az Action on Sugar által 1000 kisgyermekes szülő körében végzett közvélemény-kutatásból:
– Tízből több mint nyolc (84%) azt mondta, hogy ezeket az úgynevezett „egészséges” baba- és kisgyermekkori édes rágcsálnivalókat vásárolja a gyermekeinek.
– 10-ből hatan (60%) azt mondják, hogy a „hozzáadott cukrot nem tartalmazó” állítás miatt választanak egy adott terméket.
– 92% mondta, hogy hajlamosabb olyan termékeket vásárolni, amelyek „természetes cukorforrást”, például gyümölcsöt tartalmaznak.
Forrás: dentistry.co.uk