Az Egyesült Arab Emírségek és Szaúd-Arábia lakosai körében végzett felmérés szerint a megkérdezettek 88%-a jobban értékeli a távorvoslás és az online kommunikáció előnyeit, mint a SARS-CoV-2 világjárvány előtt. A felmérés eredményei egy szélesebb körű tanulmány részét képezik, amelyet a tavaly ősszel Dubaiban megrendezett második Digital Health MENA Forumon mutattak be.
A felmérést 1000 résztvevő körében végezték, akiknek fele az Egyesült Arab Emírségekben, másik fele pedig Szaúd-Arábiában élt. A résztvevők olyan kérdésekre válaszoltak, amelyek a távgyógyászat és a távfogászat jövőjével kapcsolatos érzéseikre vonatkoztak, valamint arra, hogy ezeket hogyan befolyásolta a világjárvány – mondta Angelo Maura, az Align Technology közel-keleti és afrikai régiójának általános igazgatója a Dental Tribune Middle Eastnek adott interjújában.
A legfontosabb eredményekre reflektálva elmondta: „Azt találtuk, hogy a páciensek határozottan átmentek egy gondolkodásbeli változáson, mivel elfogadták a digitális fogászat új normáját”. Bár a válaszadóknak csak 32%-a használta az online digitális kommunikációs eszközöket a fogorvosával való kapcsolattartásra a COVID-19 zárlat alatt, azok többsége (78%), akik ezt megtették, azt mondta, hogy kényelmesnek találta azokat, és a jövőben is használni kívánja ezeket a digitális eszközöket a nem sürgősségi ellátáshoz.
A tanulmány eredményei továbbá kiegyensúlyozott véleményeket mutatnak a fogorvosi rendelő felkeresésének biztonságával kapcsolatban a világjárvány idején: a válaszadók 44%-a 2020 márciusa és júniusa között felkeresett egy fogorvost, míg 42%-uk nem kért időpontot a lehetséges kockázatokkal kapcsolatos aggodalmak miatt. Mindazonáltal a fogyasztók fogorvosokba vetett bizalma továbbra is magas, 80%-uk bízik abban, hogy fogorvosuk megteszi a szükséges óvintézkedéseket a betegek védelme érdekében.
Ezen eredmények alapján egyértelmű, hogy azok a fogorvosok, akik digitális platformokat használnak a pácienseikkel való kommunikációra, nagyobb valószínűséggel képesek fenntartani működésüket a világjárvány és különösen a zárlatok idején.
„Mi […] megállapítottuk, hogy semmi sem helyettesítheti a személyes interakciót, mivel a közvetlen fogorvosi ellátás még mindig alapvető fontosságú az ágazatban. És mi hiszünk ebben. A fogorvosok számára azonban nagyon fontos lesz, hogy megtalálják az egyensúlyt a személyes ellátás és a teledentistry között, hogy jobb szolgáltatást és jobb ellátást nyújthassanak a betegeknek” – hangsúlyozta Maura.
https://www.dental-tribune.com/news/covid-19-advances-acceptance-of-teledentistry-among-patients/
Franziska Beier
2022.01.12
Image: Elnur/Shutterstock