Andrew Davies elmondja 8 legfontosabb tippjét az ideges betegek gondozásához, valamint azt, hogyan lehet bizalmat kelteni és az „ideális fogorvossá” válni. A páciensek valamilyen formában mindig idegesek vagy szorongóak lesznek, még ha ezt nem is mindig közlik velünk. A fogorvostól való félelem az érzelmek széles skáláján és összetettségében jelentkezik – a fájdalomérzéstől vagy a kontrollvesztéstől való félelemtől kezdve a szégyenérzetig, vagy akár néha csak a rendelői környezettől való általános félelemig.
A szorongó és ideges páciensek sok időt vesznek igénybe, azonban ez egy befektetés a jövőre nézve. Amint a félelem leküzdhető, ezek a páciensek a szokásos együttműködő páciensekké válnak, és tovább terjesztik, hogy milyen csodálatosak ellátás kaptak. A legtöbb ideges páciens soha nem volt rendszeres látogató, és néha több munkát kell elvégezni rajtuk, mint a szokásos beteglistán. A fő cél a bizalom megteremtése. A bizalom aztán az „ideális fogorvos” kialakulásával hűséges visszatérő páciensekké válik. Fel kell világosítanunk a pácienseket, hogy a fájdalommentes, minimálisan invazív fogászat ma már a norma.
Az első találkozót tegye nem klinikai jellegűvé
A konzultációs helyiségben beszélgetünk a páciensekkel, hogy megpróbáljuk meghatározni, pontosan mitől idegesek. Az érzés tényleges okának elkülönítése lehetővé teszi a probléma megoldását. Általában megkérdezem: „Mi zavarja Önt?” vagy „Milyen lenne álmai találkozója?”.
A találkozó ütemezése
Ajánljon fel egy időpontot, amikor a páciensnek a legjobban megfelel, anélkül, hogy „sietni kellene”. Ez kevesebb stresszt és nagyobb kényelmet teremt. Általában a legjobb időpontok a reggeli órák, így nem kell egész nap ezen gondolkodni. Vagy délután, hogy legyen idő a szokásos lelkiállapotba kerülni. Mindig tanácsolja a páciensnek, hogy étkezzen, mielőtt megérkezik.
Elterelés
A figyelemelterelés a legjobb barátja! Minden páciensünknek zajszűrő fejhallgatót ajánlunk, és megnyugtatjuk őket, hogy ez nem udvariatlanság. A stresszlabdák minden korosztály számára kiválóak.
Ha lehetséges, kínáljon nyugtatót
A betegek úgy érezhetik, hogy a kezelés könnyebben megvalósul, ha nyugtatót kapnak. Beszélje meg, és ha lehetséges, ajánlja fel. Már a megbeszélés is megnyugtatja a pácienseket, és érezteti, hogy törődik velük.
Helyileg, helyileg, helyileg!
A zsibbasztó gélek megakadályozzák az érzéstelenítés okozta fájdalmat. Ez viszont megszünteti a kezelésből eredő fájdalomérzetet. Mindig tartsa feszesen a szöveteket, a tű lassú előrehaladása az érzéstelenítő lassú adagolásával. Tájékoztassa a pácienst minden részletről, hogy mit fog érezni, amint a kezelés hatásos és működik – a zsibbadás érzése hatalmas meglepetés lehet, ha nem magyarázzák el előzetesen megfelelően.
Legyen őszinte
Mindig elmondom a betegnek a fájdalmat/kényelmetlenséget, amelyet az eljárások után érez majd. Meglepődne, hány beteg tér vissza azzal, hogy „egyáltalán nem volt fájdalom utána”. Ezáltal hőssé válsz, és a bizalmuk azonnal nagyobb lesz benned.
Adjon jutalmat a kezelés után
Nem csak a gyerekeknek kell valami különlegeset kapniuk a fogorvosi kezelés után. Valami olyan egyszerű dologra gondolok, mint egy fürdőlátogatás, egy ajándék vagy egy csodálatos élmény felajánlása. Azzal, hogy ezeket az élvezeteket összekapcsolja, páciense még pozitívabban kezdhet el gondolni a fogorvoslátogatásra.
Válasszon egy megállító jelzést
Az, hogy páciense kényelmesen és kontroll alatt érzi magát, a végső változást jelenti. Egyezzenek meg közösen egy stopjelzésben, mielőtt bármilyen kezelést elkezdenének. Van egy kis gombunk a fogorvosi szék karfáján, amely megnyomásakor megszólal – ez csak egy hordozható, vezeték nélküli csengő, de nagyon jól működik.
Forrás: dentistry.co.uk