Andrew Davies elmondja 8 legfontosabb tippjét az ideges betegek gondozásához, valamint azt, hogyan lehet bizalmat kelteni és az “ideális fogorvossá” válni. A páciensek valamilyen formában mindig idegesek vagy szorongóak lesznek, még ha ezt nem is mindig közlik velünk. A fogorvostól való félelem az érzelmek széles skáláján és összetettségében jelentkezik – a fájdalomérzéstől vagy a kontrollvesztéstől való félelemtől kezdve a szégyenérzetig, vagy akár néha csak a rendelői környezettől való általános félelemig.

A szorongó és ideges páciensek sok időt vesznek igénybe, azonban ez egy befektetés a jövőre nézve. Amint a félelem leküzdhető, ezek a páciensek a szokásos együttműködő páciensekké válnak, és tovább terjesztik, hogy milyen csodálatosak ellátás kaptak. A legtöbb ideges páciens soha nem volt rendszeres látogató, és néha több munkát kell elvégezni rajtuk, mint a szokásos beteglistán. A fő cél a bizalom megteremtése. A bizalom aztán az “ideális fogorvos” kialakulásával hűséges visszatérő páciensekké válik. Fel kell világosítanunk a pácienseket, hogy a fájdalommentes, minimálisan invazív fogászat ma már a norma.

Az első találkozót tegye nem klinikai jellegűvé
A konzultációs helyiségben beszélgetünk a páciensekkel, hogy megpróbáljuk meghatározni, pontosan mitől idegesek. Az érzés tényleges okának elkülönítése lehetővé teszi a probléma megoldását. Általában megkérdezem: “Mi zavarja Önt?” vagy “Milyen lenne álmai találkozója?”.

A találkozó ütemezése
Ajánljon fel egy időpontot, amikor a páciensnek a legjobban megfelel, anélkül, hogy “sietni kellene”. Ez kevesebb stresszt és nagyobb kényelmet teremt. Általában a legjobb időpontok a reggeli órák, így nem kell egész nap ezen gondolkodni. Vagy délután, hogy legyen idő a szokásos lelkiállapotba kerülni. Mindig tanácsolja a páciensnek, hogy étkezzen, mielőtt megérkezik.

Elterelés
A figyelemelterelés a legjobb barátja! Minden páciensünknek zajszűrő fejhallgatót ajánlunk, és megnyugtatjuk őket, hogy ez nem udvariatlanság. A stresszlabdák minden korosztály számára kiválóak.

Ha lehetséges, kínáljon nyugtatót
A betegek úgy érezhetik, hogy a kezelés könnyebben megvalósul, ha nyugtatót kapnak. Beszélje meg, és ha lehetséges, ajánlja fel. Már a megbeszélés is megnyugtatja a pácienseket, és érezteti, hogy törődik velük.

Helyileg, helyileg, helyileg!
A zsibbasztó gélek megakadályozzák az érzéstelenítés okozta fájdalmat. Ez viszont megszünteti a kezelésből eredő fájdalomérzetet. Mindig tartsa feszesen a szöveteket, a tű lassú előrehaladása az érzéstelenítő lassú adagolásával. Tájékoztassa a pácienst minden részletről, hogy mit fog érezni, amint a kezelés hatásos és működik – a zsibbadás érzése hatalmas meglepetés lehet, ha nem magyarázzák el előzetesen megfelelően.

Legyen őszinte
Mindig elmondom a betegnek a fájdalmat/kényelmetlenséget, amelyet az eljárások után érez majd. Meglepődne, hány beteg tér vissza azzal, hogy “egyáltalán nem volt fájdalom utána”. Ezáltal hőssé válsz, és a bizalmuk azonnal nagyobb lesz benned.

Adjon jutalmat a kezelés után
Nem csak a gyerekeknek kell valami különlegeset kapniuk a fogorvosi kezelés után. Valami olyan egyszerű dologra gondolok, mint egy fürdőlátogatás, egy ajándék vagy egy csodálatos élmény felajánlása. Azzal, hogy ezeket az élvezeteket összekapcsolja, páciense még pozitívabban kezdhet el gondolni a fogorvoslátogatásra.

Válasszon egy megállító jelzést
Az, hogy páciense kényelmesen és kontroll alatt érzi magát, a végső változást jelenti. Egyezzenek meg közösen egy stopjelzésben, mielőtt bármilyen kezelést elkezdenének. Van egy kis gombunk a fogorvosi szék karfáján, amely megnyomásakor megszólal – ez csak egy hordozható, vezeték nélküli csengő, de nagyon jól működik.

Forrás: dentistry.co.uk