1. Kérdezze meg ügyfeleit, hogyan érheti el őket.
Mikor kérdezte meg utoljára a vevőit, hogy hogyan szeretnék tartani a kapcsolatot a céggel? A Facebookon a kérdésekre több válaszlehetőséget is megadhat rajongóinak, így igazán könnyű az adatgyűjtés.
2. Rásegítő e-mailek.
Ha a honlapján egy látogató csak a kosárig jut el, de nem véglegesíti a vásárlást, küldjön neki e-mailben valamilyen kedvező ajánlatot, vagy plusz információt a termékről. Így a folyamat továbbra is ott lebeg a potenciális vevő szeme előtt, aki talán már csak pár lépésre van a vásárlástól.
3. SMS marketing.
Kérdezze meg ügyfeleitől SMS-ben, hogy a márka melyik terméke tetszik nekik a legjobban, majd küldjön nekik árengedmény kupont a kiválasztott cikkre. Ez az X- és az Y-generációnál (1965-1975 és 1976-1995 közt születettek) válhat be igazán, akik úgy tűnik, leszoktak az e-mailezésről.
4. Amit a konkurencia nem csinál.
Járjon utána, hogy versenytársai milyen marketing eszközöket használnak, és használja ki a fennmaradó lehetőségeket. Legyen ott, ahol ők nincsenek – a Pinterest-en, a YouTube-on, vagy akár buszok oldalán.
5. A kapcsolatépítés nem elég – lássa vendégül partnereit.
Egy rendezvény házigazdájaként rengeteg emberrel ismerkedhet meg egyszerre. Hogy miért jobb ez, mint csak részt venni egy ilyen kapcsolatépítő rendezvényen? Mert a házigazdához biztos, hogy mindenki odamegy, legalább egy üdvözlés erejéig. Ha van üzlethelyisége vagy irodája, tartsa ott az eseményt, így legalább azt is megtudják, hogy hol érhetik el Önt.
6. Jutalmazza az ajánlásokat.
Régi, de jól – és még ma is – működő módja ez az ügyfélkör bővítésének. Ajánlja fel meglévő vevőinek, hogy minden új vásárlóért 3000 forintot kapnak. Ezzel a lépéssel egy csapásra bővítheti marketing csapatát.
7. Csak egyszerűen.
Ne felejtse, hogy túl sok marketinges üzenet és ajánlat összezavarhatja ügyfeleit, főleg ha több különböző közösségi csatornát használ. Csökkentse le a használni kívánt marketing eszközök számát háromra, és szögezze le, hogy pontosan mennyit akar marketingre fordítani és hogy hogyan akarja nyomon követni az eredményeket.
8. Zenésítse meg.
Van már a cégének főcímzenéje? Egy kellemes dallam, amit meg tud osztani másokkal? Használja pédául a Spotify-t (ez egy digitális zenebolt, ahol több millió dalt hallgathat és oszthat meg), hogy szétkürtölje a márka zenei üzenetét.
A cikk eredetije a http://memame.hu portálon olvasható.