1. A márkaismertség növelése
A közösségi média platformoknak több milliárd felhasználója van. Csak a Facebookot közel hárommilliárd ember használja. Az Instagram is tagja a milliárdos felhasználói klubnak. Amint vállalkozását felteszi a közösségi médiára, lehetőséget kap arra, hogy márkáját minél több ember számára láthatóvá tegye. A közösségi médiában közzétett posztjai révén több ember ismeri meg a márkáját, és valószínűleg emlékezni fognak rá, amikor eljön az ideje egy fogászati beavatkozásnak.

2. Új páciensek vonzása
Amikor a közösségi médiában van, használja azt arra, hogy rendszeresen posztoljon olyan témákról, amelyekről a célközönsége szeretné, ha beszámolna, nevezetesen a szájegészségügyről és a fogorvosi eljárásokról.

A legjobb fogkrémtípussal kapcsolatos tippek vagy a fogászati eljárások biztonságosságáról szóló megnyugtatás segít elnyerni a bizalmukat, és valószínűleg a következő fogorvosi látogatásuk alkalmával is szem előtt tartják majd a fogorvosi rendelődet. A közösségi média fiókja kiváló hely arra is, hogy promóciós ajánlatokat tegyen közzé, az ingyenes konzultációktól kezdve a kiválasztott szolgáltatásokra vonatkozó kedvezményekig, amelyek mind-mind több embert vonzhatnak a fogorvosi rendelőjébe.

3. Elköteleződés az emberekkel
A közösségi médiaplatformok lehetővé teszik a közönség számára, hogy közvetlenül kommunikáljon a fiókok tulajdonosaival, akár közvetlen üzenetküldéssel, akár a hozzászólások szekción keresztül. A közösségi médiában közzétett bejegyzései biztosan felkeltik a közönség figyelmét. Számíthat arra, hogy kérdéseik lesznek az adott témával kapcsolatban, kifejezik egyetértésüket Önnel, vagy bizonyos esetekben akár vitát is kezdeményezhetnek.

Amennyire csak lehetséges, vegyen részt a közösségi média közönségével. Válaszoljon a kérdéseikre, tisztázzon dolgokat, vagy mutasson be ellenérveket, és ne feledje, hogy mindig legyen szívélyes és professzionális.

4. A hitelesség növelése
A közösségi média fiókja jó hely arra, hogy megmozgassa fogorvosi izmait. A fogászathoz és általában a szájegészségügyhöz kapcsolódó posztjaival a terület szakértőjeként pozícionálhatja magát. Ha posztjai és hozzászólásai pontosan válaszolnak közönsége kérdéseire, fogorvosként megnő a hírneve, és valószínűleg többen fontolgatják majd, hogy felkeresik fogorvosi rendelőjét, hogy igénybe vegyék szakértői szolgáltatásait.

5. Tegye a rendelőjét a közönség számára rokonszenvesebbé
A közönsége már ismeri a szakértelmét a hozzászólásai révén, de vajon tényleg ismerik Önt vagy a csapatának tagjait annyira, hogy rájuk bízzák a fogászati egészségüket? A közösségi média kulcsfontosságú lehet abban, hogy fogorvosi rendelőjét ismertebbé tegye az Önt követő emberek számára. a fogorvosi rendelőjéről készült fotókat és videókat tartalmazó posztok jó kezdetnek számítanak. A fogorvosi rendelő munkatársairól készült képek munka közben szintén sokat segítenek abban, hogy az emberek jobban megismerjék a rendelőjét.

6. Nyomon követhető eredmények
A hagyományos marketinggel ellentétben a közösségi média marketing eredményei sokkal könnyebben nyomon követhetők, köszönhetően az ingyenes és fizetős nyomonkövetési eszközök kincsesbányájának. Az ilyen eszközökkel a kezedben könnyen mérheted a közösségi média olyan mérőszámait, mint az elérés, az elkötelezettség és a befolyás, amelyek mindegyike segít tiszta képet adni arról, hogyan teljesítenek a közösségi média kampányaid.

Az ezekből az eszközökből származó adatok alapján tudni fogja, hogy jól csinálja-e a dolgokat, vagy ha az eredmények maximalizálása érdekében módosítania kell a megközelítésén.

7. Lépést tartani a versenytársakkal
Tudja, hogy kik a versenytársai? Ha igen, akkor keresse meg őket bármelyik közösségi médiaplatformon, és nagy az esélye, hogy már ott vannak. Ha a versenytársaid ott vannak a közösségi médiában, te pedig nem, akkor máris lemaradsz arról, amit a Facebook és társai tehetnek a vállalkozásodért.

Ha versenytársai nem rendelkeznek közösségi médiajelenléttel, akkor hozzon létre egyet fogorvosi rendelője számára, és szerezzen előnyt mindenki mással szemben.

Figyelembe véve a közösségi média erejét, már most kijelenthető, hogy a vállalkozók, köztük a fogorvosok számára sem választható többé. Manapság a közösségi média jelenlét már elengedhetetlen ahhoz, hogy sokkal nagyobb esélye legyen a sikerre.

A közösségi médiás tevékenységeket saját maga is végezheti, de ne feledje, hogy ez rengeteg munkát és türelmet igényel.

Ha szeretne a közösségi médiával foglalkozni, de alig van rá ideje, bármikor megbízhat egy digitális marketingügynökséget, hogy gondoskodjon az Ön közösségi média kampányairól. Az ő közösségi média szakértelmük már számtalan vállalkozásnak segített elérni a céljait, és ugyanezt megtehetik az Ön fogorvosi rendelője számára is.