Szinte mindenki tisztában van a rendszeres fogászati ellenőrzés fontosságával, mégis az amerikai felnőttek 21,3% -a ritkán keres fel fogorvost. Az időpontfoglalás elkerülésének leggyakoribb okai a pénz és a szorongás, de van egy harmadik tényező is, amely nagymértékben befolyásolja, hogy az emberek milyen gyakran látogatnak el a fogorvoshoz: a bizalom.
A fogorvosi beavatkozások költségesek, illetve a betegek gyakran nem gondolják, hogy szükségük lenne rá, különösen, ha nem tapasztalnak nagyobb tüneteket. A szükséges kezelés késleltetése azonban gyakran egy egyszerű, olcsó eljárást válthat fájdalmas, drága eljárássá, amelyet el lehetett volna kerülni. Amennyiben a beteg bízik kezelőorvosában, sokkal valószínűbb, hogy vita nélkül elfogadja az Ön által kínált kezelési tervet. Ön növelni tudja a bevételeit, a beteg pedig egészséges lesz. Mindenki nyer. Alább, 4 különböző módszert mutatunk be, melynek segítségével elnyerheti a betegek bizalmát.
Mutatkozzon be
Egy kis bevezetés nagy hatással van a bizalom kiépítésére. Sok beteggel foglalkozik nap, mint nap, azonban, ha időt szán a bemutatkozásra és egy gyors beszélgetés folytatatására az egyes betegekkel, akkor sokkal nagyobb eséllyel tud kialakulni kölcsönös bizalom az orvos-páciens között. Dentálhigiénikusként ez a feladat egyszerűbb, mivel sokkal több időt tölt általában egy pácienssel. Bemutatkozhat a találkozó elején, majd beszélgethet a beteggel, amíg arra vár, hogy a fogorvos belépjen a szobába. Fogorvosként, fontos, hogy ne a rossz hírekkel kezdje és ne is azzal, hogy a beavatkozás mennyibe fog kerülni, hiszen ez ellenszenvet válthat ki a pácienseknél.
Kezelje minden beteget egyénként
Könnyű a beteget csak egy munkának tekinteni: egy lyukas fog, amelyet be kell tömni, egy ínygyulladás, amelyet kezelni kell, vagy egy fog, amelyet ki kell húzni, stb. Bár ez bizonyos mértékig igaz lehet, de minden munka egyben egy személy is, saját szükségletekkel, vágyakkal, félelmekkel és aggodalmakkal. Ahhoz, hogy megnyerje bizalmukat, minden személyt külön egyénnek kell tekintenie és hozzá kell igazítania viselkedését és hozzáállását.
Például, ha elmondja, hogy szorongó típus, akkor gyengédnek, halk szavúnak és barátságosnak kell lennie vele. Ha túl erősen, durván lép kapcsolatba vele, akkor soha többé nem fogja látni miután kiszállt a székből. Ha, képes arra, hogy személyre szabja a szokásait, sokkal jobb eredményeket érhet majd el a jövőben.
Mutassa meg mit kell kezelni
Az egyik oka annak, hogy sok beteg nem hiszi el, hogy fogászati beavatkozásra van szüksége, az hogy nem lát semmi kivetnivalót a fogán. Mi tudjuk, hogy azok a szükséges beavatkozások amelyeket egy fogorvosi szakember észrevehet egy gyors állapotfelmérésen, a legtöbb ember számára láthatatlan. Ezért olyan fontos megmutatni a betegeknek a fogaikat, és rámutatni a problémás területekre. Ha a röntgen kimutatta, hogy a betegnek problémái vannak a fogaival, mutassa meg neki a röntgenfelvételt. Mutassa meg a problémás területeket és magyarázza el azok jelentését. Készítsen röntgenfelvételt az egészséges fogakról is, és hasonlítsa össze őket, hogy a beteg láthassa a különbséget. Amikor a saját szemük előtt láthatják a problémás területeket, hajlamosabbak egyetérteni a felajánlott kezeléssel.
Magyarázzon el mindent
Egy másik ok, amiért a betegek néha nem bíznak a fogorvosi szakemberekben, az az, hogy nem teljesen értik problémájuk súlyát vagy a kínált kezelést. Az Ön feladata, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a beteg teljes mértékben tájékozott. Világos, könnyen érthető nyelven magyarázza el, mi fog történni, ha a problémát nem kezelik. A fogászati problémák ritkán oldódnak meg maguktól, és valószínűleg a betegének vissza kell majd térnie egy hosszadalmasabb és költségesebb kezelésért, ha most nem oldják meg problémáját. Ezután magyarázza el, hogy az Ön által javasolt kezelés hogyan segít megoldani a beteg problémáját. Amikor a páciens minden információval rendelkezik, sokkal jobb helyzetben van ahhoz, hogy megértse a szükséges kezelés fontosságát és logikus döntést hozzon.
Forrás: Dentalnews