A DentistryIQ fogászati magazin összegyűjtötte 2015 leggyakoribb problémáit a fogászati rendelőkben – természetesen a szakemberek, nem a páciensek szemszögéből.
10. Nem nézi jó szemmel a vezetőség, ha a regisztrált dentálhigiénikus a munkaideje után is a rendelőben marad. Ennek oka, hogy tartanak az előmenetelétől, és elkerülnék, hogy fejlődjön szakmailag.
9. Már a páciensek is tudják, hogy ki kit utál a személyzet tagjai közül, de a vezetőség semmit sem tesz ez ellen.
8. Világszerte tipikus probléma, hogy a fogászati csapat alkalmazottjai nem tudják, hogyan kérhetnének fizetésemelést.
7. Előfordul, hogy a vezető tudja, hogy törvényt szeg a szolgáltatással, amit nyújt, ennek ellenére a profit érdekében továbbra is számla nélkül végez munkát, vagy olyan kezelést ajánl, amire nincs képesítése. Megesik, hogy a gyakorlat ellen felszólalókat eléri a bosszúja is.
6. A reklamálók – sokan morfondíroznak például azon, hogy mi legyen azokkal az elégedetlen páciensekkel, akik e-mailben szeretnének információt kapni, leleteket elmenteni?
5. Az egyik dentálhigiénikus képzettebb és/vagy lelkiismeretesebb a másiknál, ezért folyamatosan a kolléga után kell „takarítani”, pótolni, esetleg szégyenkezni. Külön nehéz ügy, ha a kolléga emberileg kedves.
4. A dentálhigiénikusnak akkor is bent kell ülnie, ha a páciens nem jött el, vagy éppen lemondta a látogatást, és a szakember nem tudja megbeszélni a vezetőséggel, hogy ilyenkor mi legyen.
3. Mi a helyzet a tetkókkal és a piercingekkel? A gyakorlaton lévő rezidenst többször is figyelmezteti a régi motoros, hogy az extrém külső miatt nehéz lehet később munkát találnia, de ilyenkor ellenállásba ütközik.
2. A személyi kérdések: ki mennyit dolgozik – pláne hasonló pozícióban, képzettséggel, tapasztalattal, és ezért mennyi fizetést kap? Többet-e, mint mások?
1. A fogorvos elnézi, hogy két új segédje nem kezeli megfelelően a periodontális pácienseket, mivel számára kényelmesebb velük dolgozni, mint új embereket keresni, vagy saját kezűleg végezni mindent.
Forrás: medipress.hu