Tízből három millenniumi polgár és az összes brit egynegyede halogatta a fogorvoslátogatást az elmúlt 12 hónapban. A Mintel új kutatása szerint a millenniumiak 28%-a – amely a 25 és 40 év közöttieket jelenti – a világjárvány óta halogatta a fogászati vizsgálatot.

A 16-24 évesek több mint egyötöde (22%) szintén úgy érezte, hogy kevésbé igyekszik gondoskodni a szájüregi egészségéről.

Emellett az ezredfordulósok 36%-a küzdött azzal, hogy fogorvoshoz jusson – szemben a britek 30%-ával általában.

Felelősségvállalás
Emilia Greenslade, a Mintel kutatási elemzője szerint ez annak köszönhető, hogy általában alacsonyabb a motiváció a saját egészséggel való törődésre.

‘Sokak számára a COVID-19 elkapásától való félelem még a szokásosnál is kevésbé vonzóvá tette a fogorvoslátogatást’ – mondta.

“Ez arra kényszerítette a fogyasztókat, hogy keressék a módját annak, hogyan vehetik otthon saját kezükbe a szájuk egészségét. A kisebb általános motiváció és a költségekkel kapcsolatos aggályok valószínűleg különösen a fiatalabb briteket tántorították el a fogorvoslátogatástól.

“A 16-24 évesek 13%-a mondta azt, hogy az elmúlt 12 hónapban kevésbé törődött fogai megjelenésével.

Az eladások szárnyalnak
Ez az időszak azonban az esztétikai fogászati kezelésekkel kapcsolatos megkeresések számának növekedését is jelentette.

Például minden ötödik (20%) jelezte érdeklődését a fogászati szakember által végzett fogfehérítés iránt.

A fogfehérítő csíkok vásárlása iránt érdeklődők száma is megugrott. Míg 2020-ban ez az arány a 16-24 évesek 7%-a volt, addig 2021-ben 11%-ra nőtt. Az ilyen termékek általános használata azonban továbbra is alacsony, mindössze 5%.

A szájvíz eladások 9%-kal emelkedtek, ami a 2019-es 160 millió fontról 2020-ban 175 millió fontra emelkedett. Ez azért történt, mert öt felnőttből kettő (42%) egyetértett azzal, hogy a szájmaszk viselése fokozza a rossz leheletre való odafigyelést.

Forrás: dentistry.co.uk