Az új adatokból kiderül, hogy a fiatal fogorvosok 88%-a úgy véli, hogy generációjuknak több panasszal és jogi kihívással kell majd szembenéznie pályafutása során.
A Dental Protection kutatása szerint a megkérdezettek közül ötből ketten (41%) arról számoltak be, hogy aggódnak amiatt, hogy a kezelést követően közvetlenül a páciensektől kapnak panaszokat. És alig több mint a fele (56%) mondta, hogy bízik abban, hogy képes megoldani a betegek panaszait.
George Wright a Dental Protection fogászati igazgatóhelyettese. Elmondta: „Nap mint nap támogatjuk tagjainkat a panaszokkal kapcsolatban. Tudjuk, hogy a fogorvosok számára kellemetlen érzés, ha egy panasz címzettjei vagyunk.
„A betegek magasabb elvárásai és a panaszkultúra évek óta tartó elterjedtebbé válása miatt érthető, hogy a pályakezdő fogorvosok úgy érzik, hogy nagyobb a panasz kilátása, mint a fogorvosok korábbi generációja számára.
„A fiatal fogászati szakembereknek most jobban, mint valaha, magabiztosnak kell lenniük a panaszok hatékony kezelésében, hogy elkerüljék azok eszkalálódását, és ahol lehetséges, minimalizálják a panaszok előfordulásának kockázatát. Ez olyan készségeket tesz felbecsülhetetlenné, mint a jó kommunikáció, az elvárások kezelése, a részletes nyilvántartás és az egyértelmű beleegyezés kialakítása.
„Tudjuk, hogy a páciensek panaszaival való szembesülés a rengeteg egyéb nyomás mellett stresszes lehet. Mindig itt vagyunk, hogy támogatást és tanácsot nyújtsunk. A tagokat arra ösztönözzük, hogy a betegpanasz beérkezése után azonnal vegyék fel a kapcsolatot a Dental Protectionnel, hogy már a kezdetektől fogva segíthessünk.
„Arra is bátorítanám a fiatal fogorvosokat, akik egy panasz miatt munkahelyi stresszt tapasztalnak, hogy vegyék igénybe tanácsadási szolgáltatásunkat. Ez egy tagi előny. Az ICAS független, képzett tanácsadói nyújtják, akik a nap 24 órájában rendelkezésre állnak.
Forrás: Dentistry.co.uk