NiteBite – Búcsút inthet az állkapocs fájdalomnak

359

A NiteBite-ot úgy terveztük meg, hogy szinte minden beteg állcsontjához illeszkedjen. Csupán 5 perc alatt felhelyezhető. Az elkészítéséhez nem kell lenyomatot venni és nincs szükség második fogorvosi konzultációra sem, aminek köszönhetően a betegek kezelése a NiteBite-al gyorssá, könnyűvé és költséghatékonnyá válik. Következésképpen kifejezetten indokolt a temporomandibularis ízületi betegségek esetén primer kezelésként a NiteBite-ot választani.

.A betegeknek bátran ajánlható a fejlett technológiájú NiteBite az olyan panaszok megszüntetésére, mint az éjszakai fogösszeszorítás, fogcsikorgatás, feszülés és fájdalom. A kisméretű, kényelmes eszköz az állcsont természetes állapotának megteremtésével ellazítja és nyugalomba helyezi az állkapocsizmokat. A mandibula visszaugrik az eredeti ellazult pozíciójába, amely a fiziológiás nyugalmi állapotnak felel meg, a fájdalom és az álmatlan éjszakák pedig nyomtalanul elmúlnak.

NiteBite® – az innovatív fejlesztés

A NiteBite-ot úgy terveztük meg, hogy a beteg saját proprioceptor receptorai triggereljék az állnyitó reflexet. A mandibuláris süllyesztő izmoknak ez a reflexe teszi lehetővé, hogy az állizmok elkezdjenek ellazulni. A patológiás izomelváltozások és a parafunkciók csökkenek, ha a mandibula a fiziológiás nyugalmi állapotában megpihenhet.

A NiteBite kevesebb, mint 2 mm vastag. Nem ér hozzá az alsó fogakhoz az interocclusalis térközben akkor sem, ha a mandibula a fiziológiás nyugalmi pozíciójában van. Nincsen semmilyen excentrikus vagy bármilyen túlnyúló kapcsolat a hátsó fogakkal. A centrikus kapcsolódás szabadon létrejöhet. A NiteBite az első harapásvédő, amely nem terjed be az interocclusalis térközbe.

Mindegyik másik harapást szabályozó eszköz elsősorban barrierként funkcionál az alsó és a felső fogsor között, így mindegyik behatol az interocclusalis térközbe, és ezáltal eleve megakadályozza, hogy az állcsont a fiziológiás nyugalmi pozíciójában legyen.

Nite Bite

A NiteBite-ról

Áttekintés

A NiteBite-ot azért terveztük, hogy segítsen azoknak a betegeknek, akik csikorgatják vagy összeszorítják a fogukat, és ezzel kapcsolatos tüneteik vannak, úgymint a fejfájás vagy az állfájdalom. Ez a szabadalmaztatott, FDA-ellenőrzött eszköz a legelső harapásvédő, amely az interocclusalis térközön kívül funkcionál. A NiteBite az áll természetes proprioceptív válaszát használja fel az állnyitó reflex kiváltására. Amint az alsó fogak hozzáérnek a NiteBite-hoz, a kiváltódó állnyitó reflex hatására az alsó állkapocs rögtön visszakerül a fiziológiás nyugalmi pozícióba. Az izmok elernyednek és a NiteBite hatékonyan megszünteti az áll-, fej- és nyakfájdalmat, a temporomandibularis ízületi betegség régóta ismert tüneteit.

A NiteBite fejlett technológiája

A NiteBite kicsi, vékony és egyáltalán nem zavaró, sőt, kifejezetten kényelmes. Kevesebb, mint 2 mm vastag. A NiteBite befér az interocclusalis térközbe anélkül, hogy hozzáérne az alsó fogsorhoz akkor, ha az áll nyugalmi helyzetben van. Ez az egyedülálló formatervezés az állkapocs saját propriocepcióját használja fel az állnyitó reflex kiváltásához, amelynek hatására a mandibula visszakerül a fiziológiás nyugalmi állapotába, amelyben az izmok elernyedt állapotban lehetnek.

Ezen felül, mivel megakadályozza, hogy az alsó hátsó és a felső hátsó fogak összeérjenek, a NiteBite megszünteti az okklúziós egyenetlenségek hatásait, amelyek az állizmok átprogramozásához vezetnének. Ez tovább segíti az izmok relaxációját, lehetővé téve, hogy a mandibula központi helyzetben maradjon.

Az eddig ismert harapásvédők formája a mandibularis-maxillaris függőleges dimenzió szétnyílását okozta, amely állapot kívül esik a fiziológiás nyugalmi pozíción, ezért ezek a formatervezések nagy valószínűséggel ellehetetlenítik az izmok relaxációját.

Klinikai tudnivalók

A NiteBite® egy személyre szabott harapásvédő, amely a fej, a nyak, az arc, az ízületek és a fogak fájdalmának a megszüntetésére szolgál. A NiteBite más, mint a többi hasonló eszköz.

A NiteBite segítségével meg lehet szüntetni a betegek több éve tartó fájdalmas tüneteit gyakorlatilag néhány perc alatt, a test saját proprioceptív fiziológiáját felhasználva. A NiteBite állnyitó reflexet vált ki az interocclusalis térközben, amely ellazítja és feloldja az izmok görcsét. A betegek általában azt tapasztalják, hogy a fájdalmuk és az egyéb temporomandibularis ízületi tüneteik meglepően gyorsan megszűnnek, gyakran már az első éjszaka után.

Indikációk

A NiteBite használata az okklúziós trauma, a  krónikus ízületi feszülés, illetve a mandibuláris és a maxilláris fogak krónikus összeszorításából eredő temporomandibularis ízületi szindróma megelőzésére javallott. Véd a fogcsikorgatás, a bruxizmus és az fogösszeszorítás ellen, továbbá az okklúziós interferenciák miatti izomspasmusból eredő fájdalom gyors enyhülését hozza. A NiteBite egyénre szabottan alkalmazkodik a betegek igényeihez.

Kontraindikációk

Használata nem javasolt, ha a betegnek előrehaladott periodontalis betegsége van a metszőfogai körül, súlyos torlódása és –gyulladása van, ideiglenes rekonstrukciót helyeztek fel a szájában, vagy esetleg a felső elülső rekonstrukciói körül mély metszések vagy hatalmas gingivális mélyedések találhatóak. A metszéseket és a hatalmas gingivalis mélyedéseket ki lehet zárni, mielőtt felhelyezzük a NiteBite-ot.

Az eszköz leírása

A NiteBite két részből áll, egy külső kemény borításból, amely biokompatibils orvosi műanyagból készül, és egy belső bélésből, amelyet biokompatibilis alacsony hőmérsékleten is termoplasztikus gyantából gyártanak. Az egyénre szabott, rövid- vagy hosszútávú felhelyezést mindenképpen képzett egészségügyi szakembereknek kell elvégezni.