Ne lehessen egészségtelen ételeket és italokat reklámozni este 9 előtt, kérik a brit fogorvosok

731

A Brit Fogorvosok Szövetsége (BADT) jelenleg azért küzd, hogy tiltsák be a gyorsételek és cukros üdítők tévéreklámját este kilenc előtt.

Január elején a Brit Szív Alapítvány felszólította a kormányt, hogy tiltsák be az egészségtelen ételek és italok reklámját napközben, hogy felvegyék a harcot a számos problémát magával hozó gyerekkori elhízás ellen. Kiderült ugyanis, hogy a gyerekek különösen az olyan műsorok alatt nyúlnak egészségtelen nassolnivalók és cukros üdítők után, mint amilyen pl. – többek között – az X-Faktor is.

A jelenlegi szabályok csupán azt tiltják, hogy a gyerekműsorok között feltűnjenek ezek a reklámok, de az orvosok szerint ez nem elég. A BADT minden kezdeményezést támogat, hogy az egészségtelen ételek és italok reklámjai csak késő este kerülhessenek képernyőre, amikor a gyerekek jó eséllyel már alszanak.

“A felmérések egybecsengenek azokkal az amerikai kutatásokkal, amelyek bizonyítják, hogy a gyerekekre óriási hatással van a tévében látott ételek és italok arzenálja, különösen, ha gyorsételekről van szó. Az elhízás már gyerekkorban is veszélyes, felnőttkorban pedig egy sor súlyos szív- és érrendszeri probléma kialakulásához vezet, nem is beszélve a fogproblémákról hosszútávon” – mondja Fiona Sandom, a BADT elnöke.

A szakember szerint a gyerekeknek árt az, aki semmit sem tesz azért, hogy megakadályozza az egészségtelen, cukros ételek és italok napközbeni reklámját, és arra biztatja a hasonló nemzetközi szervezeteket, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a szigorúbb szabályozás érdekében.

Forrás: medipress.hu