Milyen előnyei vannak a lézeres fogászati megoldásoknak?

636

Minden jel arra mutat, hogy a fogászat jövője a lézeres megoldásokban rejlik. Annál is inkább, mivel az elmúlt 30 évben forradalmi változások következtek be ezen a téren. Számos egyszerű és hétköznapi eljárás is lézer segítségével történik ma már: a hideglézer fájdalomcsillapításra használható, a gyulladások csökkentése és a sebgyógyítás sebészeti lézer segítségével szintén gyakori.

Íme néhány előny, amely a fogászati lézer használatával jár:

• Ha kevesebb a fájdalom, gyorsabb a gyógyulás is
    A lézeres fájdalomcsillapítás létező opció, így aztán kevésbé van szükség helyi érzéstelenítésre. Így kevésbé szoronganak a betegek, különösen a gyerekek, akik gyakran félnek a fúrótól.
  • Minimálisan invazív kezelésről van szó
    A fogfúrás gyakran traumatikus és fájdalmas élmény, míg az érzéstelenítő injekció ellenére is sokan éreznek fájdalmat a vibráció és a hő hatására. A lézeres fogászat ezt a problémát kiszűri.Milyen előnyei vannak a lézeres fogászati megoldásoknak?
  • Precízebb, mint bármilyen más eljárás
    Lézeres kezelés során egy igen vékony fénysugarat alkalmaz a szakember, így végtelen pontossággal képes kivitelezni a szükséges procedúrát. A vérzést ellenőrzés alatt tartja, illetve csökkenti. Bizonyos hullámhosszok interakciója egyes puha sejtekkel segít a szakembernek abban, hogy vérmentes közegben dolgozhasson. Bizonyos esetekben – például vérzékeny pácienseknél – ez óriási előny.
  • Csökkenti a kórokozók számát
    Különösen a peridontális betegségek esetén létezik egyfajta fertőtlenítő hatása a lézernek, amely gyulladáscsökkentő hatással bír, és a kórokozókat eltünteti.
  • Megszűnik a neuropatikus fájdalom
    A fotóbiomoduláció (alacsony sugarú lézerterápia) számos kutatás szerint csökkenti a neuropatikus fájdalmat, amely a gyökérkezelés, az implantátumok behelyezése során felléphet.

Forrás: Medipress.hu