Karrier a sportfogászatban

584

Peter Fine azt mutatja be, hogyan juthat el valaki oda, hogy az élsportolóknak nyújthasson fogászati ellátást.

A sportorvosok szerepe napjainkban egyre inkább előtérbe kerül, miután a versenysportban is felismerték, hogy a száj jó egészségi állapota fontos minden élsportoló számára. Legjobb, ha a versenyző tisztában van az étrend hatásával, a szájhigiénével, a rendszeres állapotfenntartó és korrekciós megelőző kezelésekkel is.

Karrier a sportfogászatbanA 2012-es londoni olimpia egyik, mostanra már kézzel fogható eredményeket hozó öröksége az volt, hogy rájöttek, a világ számos élsportolójának fel kell ismernie és kezeltetnie kell silány szájegészségügyi állapotát.

Az eredeti kutatás, amely 300 olimpikon szájegészségügyi állapotát vizsgálta, rossz szájegészséget, a szuvasodás, a periodontális betegség és a fogerózió magas szintjét mutatta ki, valamint arra is rávilágított, hogy a rossz szájegészségügyi állapot az életminőségre, és valószínűleg a sportteljesítményre is hatást gyakorol.

Szájegészségügy szerepe az élsportban

Ennek az újdonsült tudatosságnak a hatására alapították meg a University College London Eastman Centre for Oral Health and Performance központot, nem sokkal később pedig egy új információs hálózatot azok számára, akiket érdekel a szájegészségügy szerepe az élsportban. A központ most egy új listát is összeállít azokból a londoni fogorvosokból, akik sürgősségi ellátást nyújthatnak a profi sportklubok számára a brit fővárosban.

Mindazok a fogorvosok felkerülhetnek a listára, akik elvégezték a rövid sportfogászati kurzust: ez az erre a célra kidolgozott CPD program kifejezetten azoknak a fogorvosoknak ajánlott, akik szívesen ötvöznék fogászati tapasztalatukat az élsportoló nők és férfiak professzionális ellátásával.

A 10 hónapra lebontva összesen 12 napig tartó sportfogászati tanfolyam témakörei közé tartozik például:

• az arc traumák kezelése,
  • a fogazatot érő traumák megelőzése,
  • az étrend hatása a szájegészségre,
  • a fogorvosok lehetséges szerepe a profi és amatőr sportklubokhoz tartozó orvoscsoporton belül,
  • valamint a sportban alkalmazott gyógyszerek ellentmondásos kérdése.

Az oktatás szemináriumokból és laboratóriumi gyakorlatokból állnak, az oktatók pedig a UCL Eastman Fogorvostudományi Intézetének tapasztalt tanárai közül kerülnek ki. Az ismeretanyag elmélyítése érdekében szükség esetén az egyes szakterületek szakértőit is meghívják az Egyesült Királyság különböző részeiről.

Forrás: Medipress.hu