Implantáció tervezése számítógéppel, implantációs fúrósablon gyártása 3D nyomtatással

650

A CT felvételek napi használata egyre szélesebb körben terjed a fogászaton belül is. A CT felvételekből számítógépes térbeli, háromdimenziós megjelenítés segítségével az adott beteg anatómiai adottságainak legjobban megfelelő implantátumot is ki lehet választani. Túl ezen lehetőség nyílik az adott típusú implantátum pontos térbeli elhelyezésére is – ha egy erre a célra kifejlesztett számítógépes programot, szoftvert használunk.

A workshop keretein belül egy ilyen szoftver bemutatására kerül sor, amely szoftver kétféleképpen is teljesen nyitott rendszert kínál a fogorvosoknak. Egyrészt az implantátumok térbeli elhelyezésének háromdimenziós eredményeit a rendszerből ki lehet nyerni és így lehetőség nyílik az operáció hatékonyságát és pontosságát biztosító fúrósablon továbbtervezésére majd 3D nyomtatással történő hazai gyártására is.

A bemutatásra kerülő rendszer másik fontos tulajdonsága, hogy abból a szempontból is nyitott, hogy a szoftver implantátumokat tartalmazó adatbázisából nagyon sokféle gyártó implantátumaiból válogathatunk. Ez az adatbázis folyamatosan bővül. A workshop során bemutatásra kerül a fogra, ínyre és csontra illeszthető fúrósablonok alkalmazhatóságának bemutatása illetve ezek értelmes kombinációira is.

Részletek:

• időpont: 2013.09.19. szombat 09.30 – 12.30
  • helyszín: A csarnok földszinti workshopterem
  • előadó: Falk György
  • regisztráció: a helyszínen
  • kreditpont: –
  • szervező: VARINEX Informatikai Zrt.
  • tel.: 06 1 273 3400
  • web: dental.varinex.hu