Hogyan toborozzunk résztvevőket tudományos kutatásokhoz?

424

Nem tartozik a legizgalmasabb szakmai témák közé, pedig lényeges kérdés, hogy hogyan toborzunk résztvevőket a kutatásokhoz – írja a Health Care Communicaton nevű portál. Melyek azok a módszerek, amelyek működőképesnek bizonyultak 2014-ben?

1. Új stratégiára van szükség, 2014-ben csökkent a klinikai kutatásokban résztvevő önkéntesek száma, és sokan léptek ki a programból annak befejezte előtt.  A Parkinson-kór kutatásával foglalkozó Michael J. Fox alapítvány például 2010-ben egy kampány keretében hangsúlyozta a kutatásban résztvevő páciensek szerepének fontosságát, és jobb kommunikációt épített ki a betegekkel, amelynek eredményeként egy rendkívül sikeres, 5 éves programot tudtak végigvinni.

2. Az idősek is nyitottak már az internet felé. Számos szakember hiszi, hogy a 65 évesnél idősebb korosztályhoz főként újság- és rádióhirdetéssel juthat el, holott egy 2012-es Pew Research Center által végzett kutatás szerint a 65 fölötti felnőtteknek több mint a fele rendszeres internet-felhasználó! Érdemes ezen a platformon is megszólítani őket.

3. Fontos a kutatások jótékony hatásainak kommunikációja a (potenciális résztvevők) felé. Lényeges, hogy a résztvevő tudja, hogy miért fontos a projekt, amiben részt vesz, és lehetőség szerint meg is tudjon néhány dolgot az őt személyesen érintő kérdésekről is.

Önkénteseket találni a tudományos munkához számos kihívással járó feladat, de a megfelelő módszer segít abban, hogy megfelelő számú résztevő jöjjön össze, akik nem szállnak ki idő előtt a programból.

Forrás: Dental Press