Hard Discount a fogászati alapanyagok piacán

1232

Dr. Handa Tibor fogszakorvos, a Keverőcsőr fogászati webáruház alapítója szerint az utóbbi években sokan fordultak alternatív beszerzési csatornák után a magyar piac szélsőséges árai és a válság okozta bevételkiesés miatt. Így itthon is helye van olyan online értékesítésre alapozó Hard Discount jellegű fogászati kereskedésnek, mint amilyet idén alapítottak.

Sokan emlékeznek hirdetésükre a Dental World kapcsán. Egyesek azt állították, hogy nem tudták úgy bekapcsolni a számítógépet, hogy ne az Ön fényképével és standhelyével találkozzanak valamilyen formában. Megéri ilyen nagy erőforrásokat megmozdítani egy újonnan alakult vállalkozásnak?

A hirdetés is egy befektetés a jövőbe, főleg egy nemrégiben alakult vállalkozásnál. Egyébként a kiállítás költségének a töredékét jelentették. Számunkra nagyon fontos volt a Dental World. Nagyon szerettünk volna személyesen is találkozni vásárlóinkkal, és ennek a leghatékonyabb formája Magyarország legnagyobb fogászati kiállítása és vására, a Dental World.  Az érdeklődés minden várakozásunkat felülmúlta. Köszönjük vásárlóink bizalmát és türelmét, igyekszünk legközelebb még nagyobb standdal és még több munkatárssal jelen lenni, hogy hatékonyabban tudjuk kiszolgálni vásárlóinkat.

dental-hu-interjuhoz-kep

Ön fogorvos, mégis úgy gondolta, hogy a fogorvosi praxis mellett  kereskedéssel is foglalkozni akar, mi motiválta ebben? Nem fél, hogy szakmája inkább hátrány, mint előny a fogászati kereskedésben, a kollégák nehezebben fogják ebben az új szerepben elfogadni?

Tizennégy éve dolgozom fogorvosként, sok rendelőben megfordultam, ezalatt mindig az járt a fejemben, hogyan lehetne a praxis működését hatékonyabbá tenni. Azt gondolom, a tudatos anyagbeszerzés a fogorvosi tevékenység költségcsökkentésének legegyszerűbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb módja.

Azt tapasztaltam, hogy a magyar piac szélsőséges árai miatt sok fogorvos elfordult az itthoni piactól, és külföldön intézi beszerzéseit. Mindezen adottságok miatt úgy gondolom, hogy a magyar piacon helye van egy olyan működési költségeit minimalizáló Hard Discount jellegű fogorvosi webáruháznak, amilyet mi létrehoztunk.

Azt gondolom, hogy mivel én is fogszakorvos vagyok, jobban ismerem a fogorvosok leggyakoribb problémáit, szakértőként, fogorvosközpontúbban tudom kiszolgálni ügyfeleinket. Beszerzésnél sokkal jobban meg tudom ítélni, hogy mely terméket érdemes jó ár-érték aránya miatt forgalmazni, és melyekkel nem érdemes foglalkozni a bizonytalan minőség miatt.

Nyereséges lehet-e a magyar piacon egy online értékesítésre berendezkedett fogászati webáruház? Miért ezt az üzleti modellt választották?

Szakmám kezdetén, több napig tartott, míg csak a budapesti fogászati kereskedő cégeket felkerestem, hogy szolgáltatásaikkal, áraikkal és termékeikkel tisztában legyek, ma kb. 1-2 óra alatt az egész országban működő kereskedő cégeket áttekinthetem az internet segítségével és még üzemanyagért, parkolásért sem kell fizetnem.

Az idő nekünk dolgozik. Évről évre nő az internetes kereskedelem aránya, és a hagyományos boltok is ebbe az irányba mozdultak. A mi előnyünk az, hogy üzleti modellünk eleve erre épül. Nem élünk hagyományos fogászati kereskedelmi eszközökkel.

Diszkontként definiáljuk magunkat, a költségcsökkentés leghatékonyabb módja, ha minél kevesebb járulékos költséget kell áthárítani vásárlóinkra. Éppen ezért mi nem alkalmazunk orvos látogatókat, nincsenek belvárosi boltjaink, bemutatótermeink. Kiállításokon nem költünk hatalmas standokra. Nincsenek cégautóink. Mi minden megtakarított fillért érvényesítünk az árban, ezért tudunk ilyen alacsony áron forgalmazni.

No meg a beszerzési forrásaik miatt. Nem gondolja, hogy gyógyászati termékek esetében a távol-keleti beszerzési források – elsősorban Kína – iránti bizalom továbbra is igen alacsony?

Több, mint egy évtizede követem a kínai gyógyászati termékek minőségének fejlődését, és azt kell, hogy mondjam, a legtöbb területen itt is beérték a világ élvonalát. És ma már nem csak bérgyártással foglalkoznak, nem csak nyugati márkákat szerelnek össze végeláthatatlan gyártósorokon rosszul fizetett kínai munkások, hanem kínai vállalatok saját fejlesztésekkel csatlakoztak fel a világ legjobbjaihoz, gondoljunk csak a Huawei-re, a ZTE-re a telekommunikációban. Nem lehet többé a made in china termékeket kinevetni.

Azt szeretném elérni, hogy a fogorvosok tisztábban lássák a világban folyó kereskedelmi tendenciákat és nem a régen kialakult előítéletüknek higgyjenek. Természetesen Kína sokkal bonyolultabb, mint a japán vagy a koreai piac, földrésznyi ország, rendkívül sokféle gyártóval és minőséggel lehet találkozni. Cégünk legfőbb know-howja, hogy tudja, kikkel és hogyan érdemes üzletet kötni, és kiket jobb inkább elkerülni.

[box type=”shadow” ]Dr. Handa Tibor portré: Handa Tibor 38 éves fogszakorvos. 1999-ben végzett a Semmelwies Egyetem Fogorvostudományi Szakán cum laude minősítéssel. 14 éve praktizál, pályája elején sokfelé megfordult, majd 6 éve önállóan magánpraxisban végzi tevékenységét, az endodontia felé specializálódott. 2006-ban kóstolt bele először a kereskedés világába, 2013-ban több éves előkészület után megnyitotta fogászati webáruházát a Keverocsor.hu-t[/box]