Érdemes marketingest felvenni a praxis online jelenlétének menedzseléséhez?

496

Vajon elég az, ha csak a fogászati csapat menedzseli a praxist a neten, vagy inkább szakértői segítségre van szükség? A Dental Products Report hasábjain két szakember vitatja meg a kérdést. Dr. Lou Shuman a digitális marketinggel foglalkozó tanácsadócéget vezet, Ian McNickle pedig kimondottan fogászati cégek marketingjére specializálódott.

„Nagyon fontos, hogy a fogászaton dolgozó csapat segítse a marketing-tevékenységet, de egyszerűen kizárt dolog, hogy – már csak az időtényezők miatt is – behatóan tudjon foglalkozni a Facebook-, Google-, YouTube-, YouTube- és LinkedIn-jelenléttel. Ráadásul számos feladat komolyabb szakértelmet is kíván” – ebben egyetért a két szakember.

Néhány dolog, ami miatt szükség van szakértői segítségre:

A honlapon és közösségi felületeken elhelyezett videók rendkívül hasznosak, de ezeket nem elég megfelelően elkészíteni, hanem a keresőoptimalizálással is foglalkozni kell annak érdekében, hogy a tartalmak minél szélesebb körhöz eljussanak a célcsoporton belül.

A Facebook gyakran változat eszközein és pluginjain, amely az egész stratégia újragondolását is elengedhetetlenné teszi gyakran.

A Google évente 500-600 változtatást vezet be algoritmusában. Ezeknek lekövetése szinte lehetetlen, ha nem áll a praxis mellett egy képzett SEO-szakértő.
Míg a Google és Facebook kétségkívül sokat hoz a konyhára, a laikusok nem tudják, hogyan optimalizálható ennek költsége, ezért túl sokat fizetnek a kattintásokért.

A két szakember egyetért abban, hogy mindenképpen érdemes marketing stratégiákban és SEO-ban képzett szakembert megbízni a praxis online jelenlétének menedzselésével, a befektetett pénz ugyanis jó eséllyel már egy-két éven belül megtérül.

Forrás: medipress.hu