A tulajdonoson múlik a fogorvosi praxis vonzereje

537

A nyugdíjba vonuló fogorvosok többnyire a praxisuk eladása mellett döntenek. Az érintettek azonban kevésbé gáláns ajánlatokat kapnak, mint amilyenekre számítanak. Miért nem kelendőbbek a sikeres praxisok? – merül fel a kérdés mindennek kapcsán.

A hanyatlás gyakran a tulajdonos számára láthatatlan módon megy végbe: a karrier végére jellemző motiváció-csökkenést csőlátás kísérheti, ami a haszon mérséklődésével jár. „A fogorvos nemcsak orvos a saját praxisában, hanem vállalkozó is” – figyelmeztet Daniel Trulsen, a német OPTI Dental GmbH munkatársa. A szakembereknek tehát figyelniük kell az üzleti sikerhez kapcsolódó tényezőkre.

Vásárlóként pedig elengedhetetlen, hogy a fogorvos alaposan áttanulmányozza az eladásra szánt praxis úgynevezett exposé-ját, tehát bemutatását. ami bepillantást enged annak működésébe. „Mi először is anonim módon adatokkal szolgálunk a rövid bemutatásban, a komolyabb érdeklődőket pedig bizalmas levélben tájékoztatjuk a további adatokról, úgymint a rendelő helyéről és az ingatlan felépítéséről” – teszi hozzá Trulsen, aki fotókat is mutat a potenciális jelölteknek.

Az adatok közlésekor az őszinteség a legfontosabb a tanácsadó szerint, hiszen a túlzottan optimista becslések ellenkező hatást válthatnak ki a vevőjelöltek elidegenítésével. „Legfeljebb egy-két adatot szabad árnyalni” – magyarázza Trulsen.

Az emberi tényezőkről sem szabad megfeledkezni, hiszen az alkalmazottak a rendelő „arcai”, akik már az orvos előtt találkoznak a betegekkel. A fogorvos kizárólag megfelelő csapattal együtt tudja ellátni a munkáját, akik értékesebbé is teszik a praxist. „Az érintettek nyilvánvalóan aggódnak az állásuk miatt, az eladásról szóló pletykák pedig ronthatják a munkahelyi légkört” – mutat rá Trulsen, aki szerint mielőbb érdemes előttük is tiszta vizet önteni a pohárba.

Fogorvosi praxis megvásárlásánál célszerű megfontolni a „kétszekrényes modellt”, ami azt jelenti, hogy a korábbi doktor kartonjai is a helyükön maradnak.

Általánosságban elmondható tehát, hogy a fogorvosi praxis eladása kihívást jelent, ám a megfelelő tanácsadók segítségével jó üzlet lehet.

Forrás: www.zwp-online.info