A keresőoptimalizálás aranyszabályai

389

Mik a nyertes keresőoptimalizálási stratégia nélkülözhetetlen képességei?

Kezdeményezés, kitartás, állhatatosság és türelem.

 

Kezdeményezés

A kezdeményezés több okból is elengedhetetlen a hatékonyság növeléséhez. Az egyik ok a megtérülési idő a befektetett munka és az eredmény között. Hiába dolgozott ma sokat a keresőoptimalizáláson, ez nem fogja növelni a mai bevételét, vagy a mai látogatottságát.

Mennyi időt után észlelhető a változás?

Bármilyen keményen és ötletesen dolgozik, az eredmények mindig többet váratnak magukra, mint szeretné. Ha a saját honlapján feltüntet egy másik webcímet, akkor akár még aznap érkezhet új látogató az új kulcsszavak alapján. Ha létrehoz néhány mélyreható változtatást a honlapján belül és azon kívül is, eltelhet akár egy hónap is, mire láthatóak lesznek az eredmények.

Gondolkozzon és tervezzen előre. Építse be a hosszútávú céljait a mindennapi teendőibe! Az ehhez szükséges lépések:

Vezesse a határidő naplójában a szükséges lépéseket a keresőoptimalizáláshoz.
Rendszeresen ellenőrizze az eredményeket, hogy biztos lehessen benne, a terve megfelel az elérni kívánt céljainak. Ekkor azt is látni fogja, kell-e változtatni az eredeti terven.

A kezdeményezés azért is fontos, mert azelőtt kell cselekednie, hogy túl késő lenne. Jobb egy hibát megelőzni és kiküszöbölni, mint később keresni rá a megoldást. Ha változás áll be a találati oldalon, sokan észvesztve, gondolkodás nélkül nekiállnak változtatni a kulcsszavaikon, ami a legrosszabb megoldás, hiszen a kereső algoritmusokat időről időre megváltoztatják.

Előre kell érezni a változás szelét, és már hónapokkal előbb megtenni a szükséges lépéseket. Ha ezt elszalasztotta, akkor kénytelen elfogadni a változásokat és ehhez igazítani a stratégiáját. Ha kapkodva elkezd változtatni és új taktikát kidolgozni az új kereső algoritmusnak megfelelően, talán több kárt okoz, mint hasznot.

Az ehhez szükséges lépések:

Üljön le csapatával rendszeresen, hogy megvitassák az új irányzatokat, és hogy kell-e változtatniuk a stratégián. Milyennek látja az iparágat 2 év múlva? 5 év múlva? Biztosítsa, hogy az üzletvezetési stratégiája megfeleljen az ipar hosszútávú kilátásainak. Így könnyebben átvészelheti az olyan változtatásokat, mint például a Google Panda algoritmusa, és megelőzheti a katasztrófát.

Kitartás

A kereső-optimalizálás nem egy pár hetes projekt, aminek elvégzése után hátradőlhet, és számolgathatja a befolyó pénzt. Bármilyen piaci rést is talál, biztosan lesznek néhányan – de akár tömegesen is -, akik túl akarnak tenni az Ön vállalkozásán.

A konkurencia valószínűleg minden egyes nap tesz valamit a cél elérése érdekében. Ha Ön nem teszi ugyanezt, vagy még többet, el fog bukni. Minden egyes nap dolgoznia kell a keresőoptimalizálásán. Ez lehet egy új tartalom közzététele, vagy a márka fejlesztése, de mindenképp illeszkednie kell az átfogó kereső-optimalizálás stratégiájába.

Az ehhez szükséges lépések:

Dolgozzon keményebben, mint mások. Abban a pillanatban, ahogy abbahagyja a munkát, elveszti az esélyét, hogy nyerjen – még ha ez csak hónapok múlva lesz is látható.

Állhatatosság

Bármilyen jó is legyen a keresőoptimalizáló stratégiája, a találati oldalt nem tudja szabályozni – ez a keresőmotor dolga. Ezek szerint Ön olyan dologba fektet pénzt, időt és energiát, amit abszolút nem tud irányítani. Befolyásolni tudja – kemény munka árán -, de irányítani nem. Ez bizonytalansághoz vezethet.

A keresőoptimalizálásnak lehetnek jó és rossz eredményei. Talán sikert ér el, és számolatlanul ömlik a pénz az ölébe, de ezt követheti egy olyan mélypont, ami hónapokkal, vagy akár évekkel visszavetheti az üzletét (gondoljon a Panda veszteseire). Ezek persze kirívó esetek, de fel kell készülnie a rosszabb időkre is. Végül úgyis azok nyernek, akik állhatatosan végzik a kereső-optimalizálást.

Az ehhez szükséges lépések:

Legyen felkészülve a stagnáló vagy csökkenő bevételre. Ha felkészül, könnyebben megértheti a rossz teljesítmény okait, és ez által gyorsabban tud reagálni és visszakerülni a nyeregbe.

Türelem

Ez talán a legnehezebb dolog – türelmesnek lenni. Senki nem türelmes, főleg az üzleti életben nem: a számlákat be kell fizetni, a feletteseknek eredményeket kell felmutatni, a befektetőknek meg kell felelni. Ha figyelembe vesszük, hogy a pénzügyi tervek általában negyedévente készülnek, elég nehéz megindokolni a keresőoptimalizálásra fordított kiadást, amiből bevétel valószínűleg csak a következő negyedévben fog realizálódni.

Az az igazság, hogy a keresőoptimalizálás eredményeit nehéz megjósolni, de annál később jönnek, minél kevesebbet kockáztat. Ha nyerni akar a kereső-optimalizálással, készítsen egy szilárd alapot és fokozatosan, türelmesen kezdjen el építkezni.

Az ehhez szükséges lépések:

Töltsön el egy szabad estét egy szivar társaságában. Holnap rengeteg dolga lesz, és ha okosan csinálja, meglesz a gyümölcse.

Ön milyen trükköket vet be, hogy első legyen a Googleben?

A cikk eredetije a http://memame.hu portálon olvasható.

memame