A fogászat jövője digitális és a prevención alapul

708
Ueli Breitschmid
Ueli Breitschmid
Ueli Breitschmid

A svájci fogászati cég, a Curaden egyike azon a kevés iparágon belüli vállalkozásoknak, amelyek holisztikus szemlélettel próbálják a fogászatot megközelíteni. A cég a magas minőséget képviselő fogászati termékeit, és az egyedülálló oktatási rendszerét egy olyan profilaktikus szemlélettel próbálja kiegészíteni, ami hosszú távon biztosíthatja az megfelelő szájhigiénia fenntarthatóságát. Ebben az interjúban Ueli Breitschmid vezérigazgatóval fogunk beszélgetni a fogorvostudomány új irányvonalairól és a jó szájhigiéniához szükséges optimális preventív ellátásról.

Breitschmid Úr, a Curadennek az a célja, hogy többet nyújtson mint, csupán szájápolási termékeket. Támogatják az átfogó képzést a fogászati prevenció terén. Miért tartják ezt ilyen fontosnak?

A Curaden az egyetlen olyan vállalat, amely a szájápolási termékek gyártása mellett, – szoros együttműködésben képzett oktatókkal – a pácienseket alapvető tudással és gyakorlati útmutatással is ellátja, hogy saját kezükbe vehessék a megfelelő szájhigiéniájuk kialakítását. A tudásanyagunkat és termékeinket azzal a céllal bővítettük és fejlesztettük, hogy a fogak épségét egy életen keresztül megőrizhessük a szájüregben. A vállalati filozófiánkban jelen vannak az egyedülálló CURAPROX termékek, a saját fogászati képző rendszerünk, az iTOP és a gyakorlatban alkalmazott Prevention-One, prevenciós tervünk. A célunk, hogy csökkentsük az ínygyulladás, a fogágybetegségek, és az emiatt bekövetkező fogelvesztések előfordulási gyakoriságát. Ezért támogatjuk a szájüregi lágyrészekre átfogóan kiterjedő profilaktikus beavatkozásokat. A rossz szájhigiénés állapotok hátterében legtöbbször különböző ínybetegségek állnak. A profilaktikus beavatkozásokhoz hatékony interdentális (fogköztisztító) fogkeféinkkel, az iTOP tanfolyamainkkal és egyéb szolgáltatásainkkal kívánunk hozzájárulni.

Bármely, a megfelelő szájhigiénia fenntartását érintő oktatásban fontos az ehhez szükséges megfelelő termékeken kívül, a termékek helyes használatáról is beszélni. A jó termék képzett felhasználó nélkül semmit vagy csak nagyon keveset ér. Ennek következtében a fejlett országok lakosságának 80%-a ínybetegségben szenved, mivel senki sem tanította meg őket a megfelelő szájhigiéniára. Csak egy megfelelően képzett személy képes arra, hogy megfelelően tanítson és motiváljon másokat.

curaprox  d

Hogyan lehetséges a megfelelő ellenőrzést biztosítani és a folyamatos motiváció fenntartani?

A fogorvosoknak és pácienseiknek célszerű lenne előzetesen egyeztetett időközönként rendszeres kontrollvizsgálatokat tartani, mind az eddig kezelések, mind a szájhigiénés oktatás eredményeinek felülvizsgálatára. A manapság gyakran hangoztatott évenkénti vagy félévenkénti fogorvos látogatás nem elegendő. A fogorvosi vizsgálatoknak vagy dentálhigénikusi kezeléseknek sokkal gyakrabban kellene követniük egymást. Gondoljunk csak bele milyen gyakran szoktunk kozmetikai kezeléseket vagy masszázst igénybe venni. Az egészségtudatosság modern definíciójának ugyanúgy része az ápolt, fehér fogazat, mint a rendszeres testmozgás.

A sikeres folyamatos ellenőrzés és motiváció egyik példaképe a világhíres Martina Hingis. Martina, aki egykoron az egyik legfiatalabb játékosként lett világelső teniszben, most a mi nemzetközi nagykövetünkként próbálja új szintre emelni az egyéni szájhigiénét. A 35 éves, volt svájci élsportoló az elkövetkező 3 évben több nagyobb rendezvényen fogja a termékeinket népszerűsíteni. Emellett szeretném megemlíteni Németország egyik legnagyobb fogorvosi rendelőjét, a KU64-et, ahol 20 magasan képzett fogorvos dolgozik és segíti a pácienseket a legújabb CURAPROX termékekkel a hét minden napján. Ezen felül a KU64-ben masszázst, manikűrt, pedikűrt és még sok egyéb szolgáltatást lehet igénybe venni. Az egészségtudatosság fogalmába ez mind beletartozik.

Ez azt jelenti, hogy a rendszeresen elvégzett professzionális szájhigiéniás kezelésekkel megelőzhetjük a legtöbb szájüregi elváltozás kialakulását?

A szájhigiéne fenntartásának csupán egy eszköze a professzionális szájhigiéniás kezelés. Sokkal fontosabbnak tűnik a megfelelő gyakorlati kompetenciák kialakítása. Vezető fogászati cégek és fogorvosok évek óta dolgoztak azon, hogy változást hozzanak a fogászati képzésben. A preventív fogászatnak legalább olyan fontos szerepet kellene betöltenie, mint a konzerváló fogászatnak. Minden fogorvos tisztában van azzal, hogy az egyetemeken milyen keveset tanítanak a prevencióról. Régóta léteznek olyan, bármely rendelőre szabható, kidolgozott, bevált és gazdaságosan működtethető prevenciós kezelési tervek, mint a Prevention One. A fogászat jövője digitális és a prevención alapul. A jövő fogorvosai pedig prevenciós szakemberekként a pácienseik általános egészségügyi állapotáért is felelősek.

Szóval a fogorvosok és az általános orvosok közt szorosabb szakmai együttműködést képzel el?

A fogorvos-, és az általános orvostudomány egyre közelebb kerül egymáshoz, ahogy egyre jobban megértjük a szájüregi szövetek és egyéb szervek közti kapcsolatot. Lassan de biztosan a fogorvosok átértékelik az orvoslásban betöltött szerepüket. Ők az egészség kapuőrei, mivel a szájüreg kapcsolatban van szinte az összes krónikus betegség kialakulásával kapcsolatos tényezővel. Idővel a fogorvosi rendelőkben megszokottá válik a vérnyomásmérés és nyál-, valamint vérminták gyűjtése. A jobb szájhigiénia fenntartásával lehetővé válik lecsökkenteni olyan krónikus betegségek előfordulását, mint a rosszindulatú daganatos elváltozások, az Alzheimer-kór, a kardiovaszkuláris megbetegedések és a cukorbetegség. És ezzel egyidejűleg a jövő orvostudománya képes lesz észlelni az ínygyulladás és fogágybetegség jeleit.

Breitschmid Úr, Önök a szájüregi egészség megőrzésének holisztikus szemléletét képviselik a restauratív megoldásokkal szemben. Ebben a tekintetben milyen megoldásokat nyújt a Curaden?

A célunk magas szintű professzionális szájhigiénés megoldások biztosítása a pácienseknek és a fogorvosoknak egyaránt. Az egyénre szabott szájüregi prevenciós programunk (individually trained oral prevention, iTOP) egy nemzetközileg széles körben elismert eredménye a cégünknek. A program kidolgozása során szorosan együttműködtünk Dr. Jiri Sedelmayer-el, akinek az úttörő elgondolásai segítettek forradalmi változásokat hozni az egyéni szájhigiéne oktatásában. Ezek a változások magukban foglalják a rendszeres oktatást, a megfelelő eszközök bemutatását és a szükséges motiváció folyamatos biztosításának módszereit. Először a fogászati szakmában dolgozók oktatásával kezdtük, akik közvetlenül át tudják adni a tudásukat és tapasztalataikat a pácienseiknek. Az összes iTOP kurzusunkon olyan független fogorvosok és dentál higiénikusok vannak jelen trénerként, akik már maguk is elvégezték ezt a képzést.

Az iTOP az egyik – fogorvosi rendelőkben rendszeresen visszatérő – kérdéssel kiemelten foglalkozik: Hogyan lehet a pácienseket megfelelően instruálni és motiválni a hosszú távú eredmények eléréséhez, a szükséges és helyes fogmosási technika rendszeres alkalmazására? Az iTOP segítségével egyéni oktatást nyújtunk, rendszeres ellenőrzés és a megfelelő szájápolási rutin kialakításához szükséges, folyamatos tanácsadás biztosítása mellett. A legújabb eszközöket és a legmodernebb fogmosási technikát, röviden a leghatékonyabb mechanikai tisztítási módszereket ajánljuk a résztvevőknek. Természetesen a régóta szakmában dolgozó fogászati szakembereket is várjuk a kurzusainkon. Mindig vannak új módszerek a fogak és a fogközök hatékonyabb tisztítására.

Milyen hosszú egy iTOP kurzus?

Az iTOP rendszer több egymásra épülő modulból áll. Különböző hosszúságú  szemináriumokkal várjuk azokat, akik még csak most ismerkednek ezzel a programmal, azokat, akik már ismerik és tovább mélyítenék a tudásukat és azokat is, akik a rendszer oktatóivá szeretnének válni. Az emlékeztető szemináriumaink felfrissítik a meglévő tudásanyagot és tovább erősítik a meglévő motivációt. Az iTOP különböző kommunikációs stratégiákkal is megismerteti a résztvevőket. A fogorvosi rendelő személyzet és a páciens közti megfelelő kommunikáció elengedhetetlen feltétele a szájüregi egészség elérésének és fenntartásának. További előnye az iTOP-nak, hogy globális lefedettséggel rendelkezik. A rendszerünk nyújtotta lehetőségeket Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában is igénybe vehetik a szakemberek.

mediacenter_610x325_85

Megragadnám a lehetőséget, hogy felhívjam a figyelmet a 2016. június 23.-án Bázelben a dentál higiénikusok számára tervezett iTOP workshopunkra. Ez a rendezvény a 2016-os Nemzetközi Dentál Higiéniai Szimpózium részeként kerül megrendezésre. Elismert előadókat hívtunk meg Írországból, Dél-Afrikából, Kanadából és Svájcból, hogy az iTOP segítségével elért eredményeikről beszéljenek. Hogy elmondják hogyan segítette az iTOP őket abban, hogy a pácienseik számára hosszú távon fenntartható, stabil szájhigiéniát tudjanak kialakítani.

Az „iTOP a hallgatókért” programmal a Curaden fogorvostan hallgatókat és fiatal fogorvosokat céloz meg. Miért fordít ekkora figyelmet a Curaden a leendő szakemberek korai oktatásának megkezdésére?

A hallgatóknak először a saját fogaik tökéletes ápolását kell elsajátítaniuk, és csak ezután lesznek képesek a pácienseik számára ugyanezt biztosítani. Egyformán fontos, hogy a fogorvosok és a pácienseik rendszeresen ápolják a fogaikat megfelelő fogkrémekkel, fog-, és interdentális kefékkel a megfelelő fogmosási technikát alkalmazva. A leendő fogorvosoknak tisztában kell lenni azzal, hogy hogyan alakulnak ki azok az elváltozások, amelyekkel későbbiekben találkozni fog. Továbbá, mi abban hiszünk, hogy csak elegendő gyakorlati tapasztalat birtokában lehet a tudást megfelelően átadni.

Hogyan tudják a fogászati szakemberek legjobban kihasználni az iTOP-ban lévő előnyöket?

Egy pénzügyi szempontból előnyös szolgáltatási csomagot ajánlunk neki, amely hosszú távon segít megőrizni a pácienseik fogainak az egészségét. A Prevention-One egy innovatív kezelési koncepcióval rendelkező prevenciós csomag. A fogak rendszeres tisztításán kívül, új technikák bemutatását és CURAPROX termékeket is tartalmaz. Mi őszintén hiszünk abban, hogy a Prevention-One-ban rejlik a fogászat jövője.

Legyen szó a Prevention-One-ról vagy bármely CURAPROX termékről, mi arra törekszünk, hogy elérhetőek legyünk a pácienseink számára. 2015-ben alapítottuk meg az első Curaden klinikát London szívében. A klinikánkon a legújabb kezelési lehetőségeken kívül természetesen az összes Curaden által kínált termék és szolgáltatás is elérhető.

Köszönjük az interjút!

Forrás: www.dental-tribune.com