5 ok, amiért a páciens új fogorvost választ magának

868

Tízből hét páciens, aki fogorvoshoz fordul, soha nem tér vissza az adott szakemberhez, így csupán 31 százalékban beszélhetünk visszatérő kliensekről. Ez a szám ugyanakkor 85, sőt akár 95 százalékra is emelhető bizonyos változtatások segítségével – írja Sally McKenzie, aki 22 év fogorvosi tapasztalatait vette alapul a Dental Products Report nevű oldalon ismertetett tanulmányában.

Miért keresnek a páciensek új fogorvost? Az alábbi öt ok sok mindent megmagyaráz.

1. Nem megfelelő hozzáállásban részesülnek a rendelőben.

A páciensek számára fontos, hogy üdvözöljék őket a recepción, és érezzék, hogy megbízhatnak a fogorvosukban.

2. Úgy érzik, hogy az orvosnak nincs elég idejük rájuk.

Már az időpont-egyeztetés során mellőzöttnek érzik magukat a páciensek: rosszul érzik magukat, ha várakozniuk kell, amikor telefonon konzultálnának az asszisztenssel.

3. A fogorvos nem beszéli meg a pácienssel, hogy az elégedett-e a kezeléssel.

A legtöbb páciens nem mondja el, mi zavarja, hanem egyszerűen új fogorvost keres magának. Éppen ezért ha esetleg megosztja az észrevételeit vagy kritikát fogalmaz meg, azt értékelni kell.

4. Hónapokig kell várni, amíg időpontot kap az ember.

A pácienst zavarja, ha hosszú ideig kell várnia, amíg időpontot kap. Sokszor a rugalmasság segít: ha egy beteg lemondja az időpontot, az asszisztens felveheti a kapcsolatot egy másik pácienssel, hogy az korábban sorra kerülhessen.

5. A fogorvos nem szán időt arra, hogy kapcsolatot építsen a pácienssel.

A visszatérő páciensek számára fontos a személyes kapcsolat az orvossal, ezért érdemes néhány percet szánni arra, hogy megtudjuk, jól van, van-e panasza, hogy éri magát általánosságban véve. Sokszor nem is az időhiány a gond, hanem az, hogy az orvos nem érzi szükségét az ilyesfajta „céltalan” csevejnek.

Forrás: Dental Press